Gasztronómia és a marketing Marketing trendek a Gasztronómiában 2023
Ahhoz, hogy tisztában legyünk azzal milyen célközönséget szeretnénk elérni és milyen üzenetet akarunk közvetíteni, fel kell mérni a jelenleg piacon lévő versenytársakat. Az éttermek egyre törtetőbbek a közösségi média platformokon. A rövid napi vlogok és Reels videók elterjedésével a legtöbb vendég online tájékozódik mielőtt elköteleződik egy étterem, bár vagy akár pub mellett. Ezáltal az online jelenlét, majdhogynem elengedhetetlen egy sikeres vállalkozás elindításában.
-
Tik-tok? Persze.
Bár sokan szkeptikusan álltak hozzá az elterjedésének az időszakában, már 2019-ben statisztikák igazolták, hogy potenciálisan le fogja győzni az Instagramot. Mára már az egyik leggyakrabban használt közösségi platform, ahol hirdetések sorozatával találkozunk nap mint nap. A self-branding mellett, nagyobb számú felhasználókhoz juthatunk el, mint Facebookon vagy Instagramon. Az gasztronómia területén használják egy-egy étel bemutatására, népszerűsítésére vagy csupán látogatottság növelésére. 2023-ban az egyik leghatékonyabb márkaépítő eszköznek tartják.
-
Miért is fektessünk nagyobb hangsúlyt a weboldalra?
A vállalat honlapja az egyik legértékesebb éttermi marketingcsatorna, mivel egyszerre képes a vendégeknek minden szükséges információt megadni, és lehetővé tenni számukra, hogy foglaljanak az étteremben és tájékozódjanak a kínálatról.
Célunk, hogy cselekvésre biztassuk a potenciális vendégeket. Foglaljon asztalt, nézze meg az étlapot illetve italkínálatot. Ennek a megjelenése és grafikai elemei kapcsán fontos, hogy a jelenleg trendben lévő stílusokat kövessék. 2023 a minimalizmus éve volt, így a letisztult, egyszerű, pasztell és bézs színek domináltak. Tehát, a vendégek meggyőzésében a vizuális illusztrálás sem maradhat el. Fontos, hogy honlapunkon az éttermet minőségben és designban tükröző képek jelenjenek meg.
Azonban potenciálisan vonzhat olyan látogatókat is, akik nem tudnak az étteremről vagy weboldalról, ha keresőmotor-optimalizálási (SEO) technikákkal növeli a keresőmotorok találati oldalain való helyezését. Különösen a kulcsszavakat kell intelligensen használnia, és a helyi keresési SEO-technikákra kell összpontosítania.
-
A törzsvendégek kialakításának számos módja
A vásárlói hűségprogramok már régóta a legnépszerűbb éttermi marketing eszközökhöz tartoznak. Ezeket lehet különböző akciókkal illetve ajándékokkal kombinálni, a teljes vásárlói élmény növeléséért. Egyértelmű ösztönzés a vásárlók számára a visszatéréshez.
Ettől függetlenül a nagyszerű ügyfélhűség-program kulcsa az, hogy a vásárlók érezzék, megbecsülik az étteremhez való hűségüket. Jutalmazd meg őket a visszatérésért, és ők továbbra is így fognak tenni. Ez segít abban, hogy naponta megtöltsd éttermedet, és növeli annak valószínűségét, hogy ajánlani fogják az éttermet barátainak és családtagjainak.
A digitális marketing elterjedésével a közösségi platformok bevonása is jelentős követőket és magasabb látogatottságot biztosít. A nyereményjátékok szervezése hozzájárul ahhoz, hogy többen megismerjék éttermedet és egy pozitív kép alakuljon ki a vásárlók szemében.
-
QR kód a rendeléshez
A QR-kódok egyre elterjedtebbek és nagy kényelmet kínálnak, lehetővé teszik az okostelefon-felhasználók számára, hogy beolvassanak egy QR-kódot és egy linkre kattintva hozzáférjenek az online tartalomhoz. Egyre több vállalkozás használja ki ezt marketingcélokra;
Használhatunk QR-kódokat az éttermen belül is, hogy a vendégek azonnal hozzáférhessenek az étlaphoz. Akár drasztikusan csökkentheti a helyiségen belül tartott fizikai étlapok számát is. A rendelési lehetőséggel rendelkező, étlapra mutató QR-kód kiváló upselling eszközként is szolgálhat, mivel a vendégek gyorsan rendelhetnek további italokat vagy ételeket anélkül, hogy fel kellene hívniuk a pincér figyelmét.