Trends & Marketing Várható marketing trendek 2024-ben
Ebben az évben nagyon sok változás várható. De ennek a pozitív oldala, hogy az év még szinte el sem kezdődött. Miért is előny ez számunkra? Mert fel tudunk készülni ezekre változásokra, mely akár előnyt is jelenthet a versenytársakkal szemben.
1:A Podcastok térhódítása
A blogok száma jelentősen növekedett az elmúlt években. Mára már 1 billió blog létezik, így nehéz fenntartani egy olyan szintű publikálást, amely akár hosszú időn keresztül fenntartja az olvasók figyelmét és erősen jelen van a köztudatban.
Egy podcast létrehozásakor 2 fő módja van annak, hogy népszerűvé váljon:
E-mail kampány - Amikor kiadsz egy új podcast epizódot, hírlevél kampánnyal népszerűsítsd. Ezzel sokkal több feliratkozót szerezhetsz. Ha nincs e-mail listád, bármikor fizethetsz másoknak, akiknek van, hogy népszerűsítsék.
Hirdetések cseréje - “cserélj” megjelenéseket más podcastokkal. Tehát a podcastodon belül hirdetéseket futtatsz, hogy népszerűsítsd a másik személy podcastját. Ők pedig ugyanezt teszik érted. Nem számít, ha nekik népszerű podcastjük van, neked pedig nincs, ez egy remek módja annak, hogy más célközönségnek is megjelenjen a podcast és berobbanj a köztudatba.
2: A vállalatok a kevésbé népszerű közösségi hálózatokon is időt fognak tölteni
Bár a Facebook, a YouTube és az Instagram a legnépszerűbb közösségi hálózatok, nem ezek biztosítják a legjobb megtérülést a reklámköltésből.
Ne feledd, hogy csak azért, mert egy közösségi hálózat jobb megtérülést biztosít a reklámköltésen, még nem jelenti azt, hogy a kívánt volument tudja elérni. Ez egy egyensúlyozás, és ideális esetben minden nyereséges közösségi hálózaton hirdetned kell ha jelentős elérést szeretnél vállalatod számára.
3: A márkákon kívül nem léteznek majd “marketing árkok”.
A Jordan cipőket nem a cipő minősége teszi különlegessé. Rengeteg más kiváló minőségű cipő van… Egy a kulcs, a MÁRKA!
Ami a Kylie Cosmeticset népszerűvé tette, nem maga a termék volt, hanem a márka és a márkaígéret. A technológia megkönnyítette a konkurencia lemásolását. De az egyetlen dolog, ami megkülönböztethet téged, az a márkád.
Nézd meg, hogy a SEO-forgalom hány százaléka kapcsolódik a márkához az árbevétel nagysága alapján! Ez csak megerősíti a márka erejét.
Így elsőként a márkaépítésre kell összpontosítani.
Kövesd a 7-es szabályt. Ami ha az emberek 7 alkalommal lépnek kapcsolatba a márkáddal, nagyobb valószínűséggel evangelizálnak és népszerűsítenek téged. Úgy érheted el, hogy valaki 7-szer találkozzon a márkáddal, ha mindenhol jelen vagy. Használd ki az összes közösségi csatornát, a podcastingot, a blogolást és még az e-mail listádat is.
4: Megváltoztatod a tartalomírás módját.
Ebben a trendben két dolog van. Először is, régen a 2300 szavas cikkek voltak azok, amelyek a Google első helyein szerepeltek, aztán ezt követték a 1447 szavas cikkek.
Most pedig nézzük meg az átlagos cikkhosszúságot iparáganként.
Ez a “tiktokifikáció” miatt van.
Az átlagos felhasználó naponta 95 percet tölt rövid formátumú tartalmak fogyasztásával. A második dolog pedig az, hogy az ember által írt tartalom felül fogja múlni az AI által írt tartalmat. Az esetek 94,12%-ában az ember által írt tartalom megelőzte az AI által generált tartalmat, ami viszont érdekes, hogy egyre több marketinges támaszkodik az AI-ra a tartalomkészítésben.
Ez megkönnyíti, hogy a tartalmaid kitűnjenek a többi közül.
A 94,12%-os statisztika óriási, különösen azért, mert a marketingesek egyre lustábbak, és arra hagyatkoznak, hogy az AI mindent megtegyen helyettük. Ha úgy dönteszt, hogy mesterséges intelligenciát használsz, győződj meg róla, hogy az emberek módosítják az AI által írt tartalmat, ugyanis az emberi ellenőrzés elmaradhatatlan ahhoz, hogy a megfelelő contentet gyártsd a fogyasztóknak.
Sok változás lesz 2024-ben, különösen az AI miatt.
De ha azokra akarsz összpontosítani, amelyek nagy eredményeket hoznak, akkor a fentiekre koncentrálj.
Source: https://blog.hubspot.com/marketing/marketing-trends