E-mail marketing 4 + 1 ok, amiért nem hatékonyak az email marketing kampányaid

4 + 1 ok, amiért nem hatékonyak az email marketing kampányaid

Bár az email marketing jelentősége igencsak megkérdőjeleződött az elmúlt években, a számadatok alátámasztják, hogy az aktív email címmel rendelkező emberek 99%-a napi szinten ellenőrzi beérkező leveleit. Az email, mint marketingeszköz a mai napig az egyik legköltséghatékonyabb, és legkönnyebben elérhető marketingeszköz, amelynek előnyeit vállalkozásod kihasználhatja. Fontos azonban a marketing célú emailek megfelelő felépítése. Ennek hiányában könnyen tapasztalhatod azt, hogy kampányaid nem bizonyulnak elég hatékonynak. A következőkben összefoglaljuk, mi az a 4+1, ok, amin elcsúszhatnak email kampányaid. 

 

 

1. A szegmentáció hiánya a vásárlói adatbázisban. A megfelelő adatbázis olyan információkat tartalmaz vásárlóidról, vagy ügyfeleidről, mint a korábbi vásárlásaik részletei, érdeklődési körök, és demográfiai adatok. Nem elegendő begyűjtenünk csak az email címeket, majd átgondoltság nélkül a címzettekre zúdítani az ajánlatokat, információkat, hiszen ez sokkal inkább ellenszenvet válthat ki, mintsem érdeklődést. 

2. Nincs meg a fókusz. Gyakran előfordul, hogy nincs előre meghatározott stratégia a levelek tartalmának és időzítésének kialakításához. Érdemes izgalmas, aktuális és építő jellegű tartalmat létrehozni, amely minden esetben kapcsolódik vállalkozásodhoz. Fontos, hogy rendszeresen küldjünk emaileket, de ne váljanak monotonná a tartalmak, témák. 

 

3. Hiányzik a megfelelő cselekvésre ösztönző gomb, vagy szöveg, vagyis a CTA  (Call To Action). Ajánlott egy tömör, figyelemfelkeltő és egyértelmű üzenetet belefoglalni emailünkbe, amely vonzó és motiváló egyaránt. 

 

4. Gyakori, hogy a hírlevelek a spam vagy promóciós mappák mélyén kötnek ki, ami egyik oka lehet a domain hitelesítés hiánya. Az legtöbb hírlevél-küldő platform lehetővé teszi, hogy a hitelesítsd email címed domainjét, és így elkerüld a lehetséges hibákat. 

 

4+1. Túlságosan sok, nyílt promóció közlése az emailedben. Bár az emailed célja minden esetben az eladás, vásárlásra ösztönzés lesz, fontos megtalálni az egyensúlyt a tartalmi minőség, és a vásárlásra ösztönzés között.

 

Egy nagy adatbázist kezelni, és rendszeres minőségi tartalmat gyártani nem kis feladat. Így célszerű azt egy olyan személyre, vagy ügynökségre bízni, akik segítségünkre lehetnek a folyamatban. Keress minket, ha szeretnéd egy profi csapatra bízni email marketinget, és garantált sikereket elérni.