Social & Digital Marketing Legjobb Marketing Tippek 2023-ból

 

Ezek voltak az előző év leghasznosabb marketing tippjei!

1. Keresd a diverzifikációs lehetőségeket

A legtöbb marketingbüdzsé manapság nem teszi lehetővé a vállalkozások számára, hogy egyszerre minden értékesítési csatornát megcélozzanak. Körültekintően kell kiválasztanod azokat a csatornákat, amelyek a legnagyobb valószínűséggel erős megtérülést hoznak a befektetéseidből.

Keresd meg a stratégiád diverzifikálásának lehetőségeit úgy, hogy először a célközönségedet kutathatod fel. Határozd meg azokat a réseket az al-csatornák közül, ahol képes vagy átvágni a “marketing zajon”, például a YouTube-on, a közösségi média csoportokban stb. Ezek után tudod elindítani a diverzifikációs folyamatod és stratégiád. 

 

2. Barátkozz a fizetett közösségi oldalakon való hirdetésekkel

86%-a a vállalatoknak már használja a Facebook hirdetéseket és platform hirdetési felületének bevétele ezzel folyamatosan növekszik. Ezen felül az Instagram, Pinterest és Twitter oldalakon is bővül a hirdetés létrehozásának lehetősége. 

A közösségi média platformok folyamatosan módosítják algoritmusaikat, egyértelművé téve a márkák számára, hogy a fizetett promóció elengedhetetlen, ha láthatóságot akarnak elérni. Ha azt szeretnéd, hogy közösségi stratégiája megőrizze vagy fokozza lendületét, akkor a fizetett közösségi oldalak alkalmazása elengedhetetlen.

 

3. Fókuszálj a meglévő tartalmadra

A legtöbb marketinges ma már tisztában van azzal, hogy tartalmat kell készítenie ahhoz, hogy forgalmi bázist építsen. Gyakran új tartalmak létrehozására összpontosítanak, figyelmen kívül hagyva a meglévő eszközeik értékét. Ha azonban lépést akarsz tartani a mai versenypiacokkal, fontos, hogy a meglévő tartalmaidat a lehető legjobban kihasználd.

 

Ennek érdekében:

  • találd meg eddig mi volt a legsikeresebb tartalmad és a későbbiekben hasonlót gyárts 

  • frissítsd a régi tartalmakat új információkkal, képekkel, vizuális elemekkel

 

4. Figyelj oda a vásárlókra

Manapság sokan az internetről tájékozódnak, mielőtt befektetének egy új termékbe szolgáltatásba. Ezért rendkívül fontos, hogy tisztában légy vásárlőid erejével és, hogy mit is jelent az ő hangjuk. 

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a márkád szószólóiból, hozz létre olyan kampányokat, amelyek arra ösztönzik őket, hogy terjesszék az üzeneted. Hozz létre például egy online közösséget, vagy adj  jutalmakat az ajánlásokért. Erre egy jó lehetőség lehet egy olyan hastag létrehozása, amit a vásárlók használhatnak.

Erre egy jó példa lehet az Audi. 

A vállalat egyszer kihasználta az egyik rajongó által a Twitteren létrehozott #WantanR8 hashtaget. Meglepték a Twitter-felhasználót azzal, hogy egy napig vezethetett egy R8-ast, majd a hashtaget arra használták, hogy népszerűsítsék a járművet, és további ingyenes fuvarokat ajánlottak a Twitter-rajongóknak.

 

5. Folyamatosan optimalizáld a felhasználói élményt

A célközönséghez szóló üzenet megalkotása csak az első lépés az online marketing sikerek eléréséhez. Nem számít, hogy mennyire jó a tartalmad, nem fog konverziót generálni, ha nem társul hozzá kiváló weboldal felhasználói élmény , másnéven user experience (UX).

Ezért szükséges, hogy folyamatosan teszteld és optimalizáld az UX-et a marketingcélok elérése érdekében. Ez magába foglalja a webhely sebességének és navigációjának javítását, a tartalom mobileszközökön való könnyű fogyaszthatóságának biztosítását és még sok mást.

 

6. Online és offline stratégiák összekapcsolása

Az emlékezetes marketing fontos szempontja az egységes ügyfélélmény megteremtése online és offline. Egyre több vállalkozás használja a virtuális és személyes rendezvényeket a közönség befolyásolására és az értékesítés ösztönzésére, de gyakran úgy gondolnak rájuk, mint az online marketing kezdeményezéstől “elszigeteltekre”. 

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd  ki a virtuális és személyes marketingből, először is határozza meg, milyen lépéseket szeretne, hogy a közönség az esemény után megtegye (pl. vegyen részt az e-mailjeiben, iratkozzon fel egy ingyenes termékbemutatóra stb).

Ezután hozz létre egy olyan virtuális vagy személyes élményt, amely segíti őket ezen az úton.

 

7. A hitelesség előtérbe helyezése

Ez az egyik legfontosabb marketing tippünk. A fogyasztók ma már tisztában vannak azzal, hogy a vállalkozások által létrehozott tartalmak a tervszerint és beütemezve készülnek. Nem valószínű, hogy pozitívan reagálnak az értékesítésre irányuló tartalmakra, ezért a márkáknak jobb stratégiákat kell kidolgozniuk arra, hogy hiteles kapcsolatot építsenek ki a közönségükkel. 

Az egyik legjobb módja annak, hogy a hitelességet helyezze előtérbe marketingje során, az élő tartalom létrehozása. Szervezz élő podcastot, közvetíts Facebook Live videókat stb. Kövess el hibákat, és sodródj az árral - meglepődnél, hogy közönséged milyen pozitívan tud reagálni minderre.

 

8. Hozz létre egy maradandó üzenetet

A termékek és szolgáltatások marketinggel történő közvetlen népszerűsítésére csak korlátozottan van lehetőség. Néha érdemes eltérni a fő marketingtervektől, hogy olyan történeteket mesélj, amelyek emlékezetesebbé és szerethetőbbé teszik a márkádat. 

Minél kreatívabb leszel a történetmesélő marketinggel, annál valószínűbb, hogy kitűnsz és javítod a márkaimázsodat.

Ezeket a tippeket felerősítve egy erős és céltudatos 2024-es év elé nézhetünk! 

Source: https://www.constantcontact.com/blog/marketing-tips/