Mesterséges Intelligencia Social media marketing vs AI

Vajon átveszi a hatalmat a mesterséges intelligencia a szövegírásban? Szükség van még a kreatív kollégákra! Ha csak egy cikket olvasol ma el, akkor ez legyen az!

Habár 2024 továbbra is a szárnyaló AI éve itt az ideje összegeznünk milyen hatása is van a közösségi média marketingben. Mivel az AI megjelenése előtt a marketingügynökségek főként az emberi kreativitásra és tapasztalaton alapuló szakértelemre helyezték a hangsúlyt, így felmerül a kérdés milyen hatással van a mesterséges intelligencia az ügynökségek munkafolyamataira. Lássuk! 

A mesterséges intelligencia (AI) gyors fejlődése számos területen forradalmasította az üzleti világot. A marketing sem kivétel. Az AI képes nagy mennyiségű adat feldolgozására, az adatok szegmentálására és elemzésére, és segíti a vállalatokat hatékonyabb marketingstratégiák kidolgozásában. Bár az AI-nek számos előnye van, vannak olyan területek, ahol az emberi kreativitás és megértés elengedhetetlen. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, miért kell óvatosnak lenni az AI alkalmazásával marketing tartalom létrehozásakor.

A Chat GPT 2022-es megjelenése óta az AI-eszközök mondhatni asszisztensként szolgálják a marketingesek munkáját. Szövegírás, tartalomgyártás, brainstorming és más kisebb feladatok elvégzésére is gyakran alkalmazzák. Felmerül azonban kérdés, hogy milyen szempontból nem javasolt kizárólag az AI által generált tartalomra támaszkodni!

 

A kreativitás és az egyedi megközelítés hiánya

Az AI-ben írt tartalomból gyakran hiányzik az emberi kreativitás és az egyedi megközelítés. A kreativitás kulcsfontosságú a marketingben, mert segít a vállalatoknak kitűnni a versenytársaktól, és vonzza a fogyasztókat a márkaüzenetükhöz.

Az emberi hang hiánya

Az AI által generált tartalomból gyakran hiányzik az emberi hang vagy érzelem. Egy marketing tartalomnak nemcsak információt kell közvetítenie, hanem érzelmeket is fel kell idéznie a célközönségben. Az AI által írt tartalom gyakran sterilnek és élettelennek tűnik, csökkentve a fogyasztói érdeklődést és elkötelezettséget. Ugye te is tapasztaltál már hasonlót… 

A kulturális és nyelvi érzékenység hiánya

Az AI nem rendelkezik emberi kulturális vagy nyelvi érzékenységgel. Ez azt jelenti, hogy egy adott kultúra vagy nyelv jellemzőit nem mindig lehet megfelelően értelmezni és alkalmazni. Ez súlyos hibákat okozhat egy szövegben/captionben vagy hirdetésben, sértővé válhat, vagy rossz üzenetet küldhet a célcsoportnak. Red flag a copy paste a chat GPT-ből!!! Nagy bajba sodorhatod magad, vagy ügyfeledet! 

Aktuális trendek és reakciók nem figyelembe vétele

Az AI által írt tartalom csak a rendelkezésre álló adatok alapján működik, nem veszi figyelembe az aktuális trendeket, nem dolgozik naprakész információkkal és eseményekkel, amelyek befolyásolhatják a fogyasztói magatartást és a vásárlók preferenciáit, vagy akár a közvetített üzenet tartalmát. Ha pl. világnapokról van szó, vagy a cég életében bekövetkezett eseményekről, a tartalomírás személyre szabásához mindképp fontos, hogy szakember ellenőrizze és felügyelje.

Tehát, ha tanácsolhatunk valamit, akkor az az lenne, hogy ésszel! Legjobb az arany középút.