Mesterséges Intelligencia, Platformok & ROI Közösségi Média Trendek 2024: Betekintés a Hootsuite Legújabb Jelentésébe
Mint tudjuk, a marketing világ folyamatosan változik, és a marketingszakemberek számára alapvető fontosságú, hogy naprakészek maradjanak. 2024 új kihívásokat hoz a marketing világában, mint például a generatív mesterséges intelligencia (MI) eszközök, a platformhasználat és a közösségi ROI kezelésének változásai, ahogy azt a Hootsuite átfogó Social Trends 2024 jelentése is megmutatja. De hogyan formálják ezek a trendek a jelenlegi gyakorlatainkat? Olvass tovább, hogy megtudd!
1. Az MI Trend: Hatékonyság és Hitelesség Kiegyensúlyozás
Mi is pontosan az a generatív MI? Az MIT szerint a generatív MI „egy gépi tanulási modell, amelyet új adatok létrehozására tanítanak, ahelyett, hogy egy adott adatkészletről készítene előrejelzést”. Vagyis alapvetően megtanul olyan objektumokat létrehozni, amelyek hasonlítanak az adatokhoz melyekből tanult.
Bár csak rövid ideje része a mindennapi életünknek és szókincsünknek, az MI iránti érdeklődés exponenciálisan nőtt az elmúlt években. 2022-ről 2023-ra az MI iránti tanulási érdeklődés 550%-kal nőtt! A marketingosztályokon ez az érdeklődés növekedése részben annak köszönhető, hogy a közösségi média menedzserek gyakran egyszemélyes zenekarként működnek, ezért szükségük van egy megoldásra, amely hatékonyabbá teszi a munkájukat. A Hootsuite jelentése szerint a közösségi média menedzserek főként szövegek átdolgozására, képszerkesztésre és ügyfélszolgálatra használják az MI-t.
Forrás: Hootsuite Social Trends 2024 jelentés
Az MI a hatékonysági kérdést tehát megoldja, azonban felvethet bizalmi kérdéseket a fogyasztók részéről. A fogyasztók 62%-a kevésbé hajlandó kapcsolatba lépni és megbízni a tartalomban, ha tudják, hogy azt MI alkalmazás hozta létre, bár ez inkább az idősebb generációkra igaz. Ezzel szemben a fiatalabb generációk jobban elviselik az MI-t, mivel magabiztosabbak abban, hogy meg tudják különböztetni, mi készült MI által és mi nem.
Forrás: Hootsuite Social Trends 2024 jelentés
Tehát a kérdés, hogy használjunk MI-t vagy sem? Őszintén szólva, ha te nem használod, más cégek fogják. Azonban okosnak kell lenni abban, hogy milyen feladatokat delegálunk az MI-nek és melyeket végezzük el magunk, így szükség van egy egészséges egyensúlyra. Továbbá, ismerni kell a közönséget. A siker azon cégeknél fog megjelenni, akik okosan integrálják az MI-t, növelve a kreativitást és hatékonyságot anélkül, hogy elidegenítenék a közönségüket. 2024-ben a cégeknek újra kell definiálniuk a hitelességet – nem feltétlenül az a fontos, hogy mi készült ember által és mi gép által, hanem inkább a márkaélmény és az, hogy ez mennyire hiteles a vásárló számára.
2. A Platform Trend: A Magas-ROI Csatornákra Fókuszálás
A riport szerint egy átlagos közösségi média felhasználó havonta körülbelül hét platformra lép be. Még egy csatorna fenntartása is nehéz munka, nemhogy több csatornáé, és ezen felül jól is teljesíteni rajtuk egy teljesen más kérdés. A keresztbe posztolás (cross-posting) platformok között már nem működik, mert az emberek különböző okokból használják a különböző csatornákat, minden platformnak megvan a saját szókincse és nehéz szem előtt tartani a folyamatos platformváltozásokat, valamint az új felhasználói és hirdetési funkciókat a stratégiák kidolgozásakor. Nem csoda, hogy a több platformon való jelenlét a marketingszakemberek egyik legnagyobb aggálya!
Könnyű beleesni a közösségi média iparági normák követésének csapdájába. Azonban ezek a normák gyakran figyelmen kívül hagyják a szervezet egyedi céljait, növekedési stratégiáit, KPI-jait és ügyfélkörét. A vállalatoknak arra kell gondolniuk, hogy mi a legjobb az üzletük számára, ami már 2024-ben elkezdődött, és a márkák csak néhány kulcsfontosságú platformra összpontosítanak, amelyek a legmagasabb ROI-t (befektetés megtérülését) mutatják. A kevés, magas teljesítményű platformra való összpontosítás lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy mélyebb megértést szerezzenek a közönségükről, érdekesebb tartalmat hozzanak létre, és lépést tartsanak a platformspecifikus trendekkel és algoritmusokkal. Végezz közösségi média auditot, hogy azonosítsd a legjobban teljesítő bejegyzéseidet, tartalomformátumaidat és egyéb trendeket, amelyek irányítják a jövőbeli közösségi stratégiádat. Ezenkívül határozd meg egyértelműen az egyes platformok ROI-ját, hogy megkülönböztesd a nyereséges csatornákat azoktól, amelyek nem azok.
3. Az ROI Trend: A Szórakoztatás, mint Kulcsfontosságú Mozgatórugó
A Hootsuite Social Trends 2024 felmérése szerint az emberek a közösségi médiát elsősorban szórakozásra és mentális kikapcsolódásra használják, a csalás és barátokkal való kapcsolattartás után. Kevésbé kedvelik, ha a cégek túl önreklámozóak, mégis a marketingszakemberek 48%-a továbbra is erősen összpontosít a termékek promótálásra és az önreklámra.
Forrás: Hootsuite Social Trends 2024 jelentés
Ez nagy szakadékot teremt a márkák által közzétett tartalmak és a fogyasztók valós igényei között, amit gyakran követ a márkák olyan metrikákon alapuló sikerének mérése, amelyek egyszerűen nem állnak össze. E szakadék áthidalása érdekében a vállalatoknak prioritásként kell kezelniük a szórakoztató tartalmakat, hogy növeljék a márkaismertséget, a márkahűséget és a hosszú távú lojalitást a közönségükkel.
Ez nem azt jelenti, hogy minden bejegyzést egy komédia jelenetté kell alakítani, hanem inkább olyan módokat kell találni, amelyek élvezhetővé és kapcsolódóvá teszik a tartalmat. A humor, az inspiráció és az oktató tartalom mind olyan szórakoztatási formák lehetnek, amelyek rezonálnak a közönséggel. A közösségi média egy interaktív tér, ahol az értékcsere kétirányú utca – a közösségi média maximális kihasználása a mély kapcsolatok létrehozásának lassú, de hosszú távú megoldása az ROI növelésére. Tehát újra kell gondolnunk a prioritásainkat és átértékelni a tartalmakat, hogy jobban megfeleljenek a közönség igényeinek!
Összességében, a márkáknak amelyek előre akarnak haladni, most van itt az ideje, hogy újragondolják közösségi média stratégiáikat, okosan kihasználják az MI erejét, és olyan érdekes tartalmat szolgáltassanak, amelyre a közönségük vágyik. A Hootsuite Social Trends 2024 jelentésének tanulságai értékes útmutatást nyújtanak ezeknek a változásoknak a kezeléséhez és a közösségi média dinamikus világában való siker eléréséhez.
Forrás: Social Trends 2024 Hootsuite