Branding TOP Brand stratégiai elemek 2023-ban
A kihívás nem a logótervezésben vagy szlogen kitalálásában van, hanem abban, hogy egy identitást és értéket alakítsunk ki, amivel az emberek azonosulni tudnak. Íme ezek voltak a top 6 legeffektívebb brand stratégiai elemek 2023-ban.
A storytelling elengedhetetlen
2023-ban minden a márka storytelling-ről szólt! Nem, ez azonban nem csak egy marketing divatszó. Az emberek olyan márkáktól vásárolnak, amelyekkel kapcsolatba kerülhetnek és azonosulhatnak vele. A vásárlók tudni akarják a márkád mögött álló történetet, és azt, hogy mitől lesz egyedi. Azok a márkák, amelyek hatékonyan el tudják mesélni a történetüket, és emocionálisan tudnak kapcsolódni a fogyasztókhoz, egyértelmű előnyre tesznek szert.
A “Hogyanon” töröd a fejed?
Történetek megosztásával, a márka személyiségének megalkotásával és fejlesztésével, valamint értékeinek bemutatásával. Egy meggyőző márkatörténet bizalmat és hűséget épít a vásárlók számára azáltal, hogy kapcsolatot teremt a márka küldetésével. Győződj meg tehát arról, hogy olyan meggyőző történetet meséls a vállalatoddal, amely érzelmi húrokat penget. Éreztesd az ügyfelekkel, hogy a márkacsalád tagjaihoz tartoznak, és ezzel a vevői lojalitást is növelheted.
Légy őszinte!
A Tiktok és egyéb online platformok rohamosan növekvő véleményformáló ereje miatt, lehetetlen elbújni egy fals kép mögé. Légy hű a brandedhez és transzparens a vásárlókkal. Ne egy olyan cégre építs erős branded ami hamis értékeken alapszik, az ilyet
A branded személyre szabása óriási erőkkel bír!
A modern vásárló elvárja a márkától és brandtől, hogy jobban ismerje őt mint saját maga. A siker kulcsa a személyre szabás. Ismerd a közönséged. A fogyasztók elvárják, hogy a márkák személyre szabott élményeket, termékeket és szolgáltatásokat nyújtsanak. Minőségi márka kialakítással, következetességgel és folytonossággal, ezt könnyen el is érheted.
Az adatvezérelt meglátások felhasználása az út. A márkák felhasználhatják a tanulságokat, hogy az üzeneteket, a tartalmat és az ajánlatokat az egyéni preferenciákhoz és igényekhez igazítsák. Éreztessék velük, hogy különlegesek, mintha csak ők számítanának. Ez a stratégia mélyebb kapcsolatot teremt az ügyfelekkel, ami végső soron a márkahűség és a bevétel növekedéséhez vezet.
Az AI és az automatizálás a jövő
A digitális átalakulás kulcsfontosságú, nagyon is a technológiáról szól. A mesterséges intelligenciát (AI) és az automatizálást alkalmazó márkák jelentős előnyre tehetnek szert azokkal szemben, akik nem. Győződj meg róla, hogy a legújabb technológiák és digitális marketing taktikák felhasználásával mindig az élen jársz és képben vagy a legújabb trendekkel.
Az AI és az automatizálás segíthet a márkáknak személyre szabottabb élményeket létrehozni az ügyfelek számára, racionalizálni a műveleteket, növelni a tartalom kibocsátást és javítani az általános hatékonyságot. Azok a márkák, amelyek integrálják az AI-t és az automatizálást márkaépítési és marketingstratégiáikba, jó pozícióban lesznek a következő években.
A márka fenntarthatósága kulcsfontosságú összetevő
A fogyasztók továbbra is környezettudatosabbak, mint valaha, és ugyanezt várják el az általuk támogatott márkáktól is. Azok a márkák, amelyek a fenntarthatóságot és a környezeti felelősségvállalást helyezik előtérbe, erős pozícióban lesznek azokkal szemben, amelyek nem alkalmazzák ezeket a gyakorlatokat. Egyre több vásárló hajlandó felárat fizetni a környezetbarát termékekért és szolgáltatásokért, így a fenntarthatóság értékes eleme a márkázási stratégiájának.
Ezeknek a fenntartható megvalósításoknak a kommunikálása és ösztönzése informatív és oktatási tartalmakon keresztül válik hatásossá, és megerősíti a “márkakapcsolatot” az ügyfelekkel, valamint a potenciális fogyasztói közönséggel.
Társadalmi felelősségvállalás
Az embereket nem csak a megvásárolt termékek vagy szolgáltatások érdeklik. A fogyasztók ma már társadalmilag tudatosabbak, és elvárják, hogy a márkáknak a nyereségen túlmutató céljaik is legyenek. Olyan márkákat akarnak támogatni, amelyek társadalmilag felelősek és aktívan pozitív hatást gyakorolnak a világra.
Tehát, ha erős márkát akar építeni, akkor társadalmilag felelősnek kell lennie. A vállalatoknak prioritásként kell kezelniük márkaüzeneteiket és értékeiket, a releváns társadalmi, jótékonysági és környezetvédelmi ügyekkel, amelyek rezonálnak a célközönségükkel.
Az influenszer marketing még mindig jelen van, és lesz is
Az influenszer marketing hatékony stratégia az új közönség elérésére és a márka ismertségének növelésére, ami 2024-ban továbbra is fennáll. A fogyasztók jobban bíznak az influenszerekben, mint a hagyományos reklámokban, így a márkák számára hatékony módja az új közönség elérésének és a márkaismertség növelésének.
A márkáknak olyan tartalom gyártókat kell keresniük, akiknek az értékei megegyeznek a saját értékeikkel, és akiknek a közönség demográfiai jellemzői megfelelnek a célpiacuknak. Ha a megfelelő influenszerekkel lépsz partnerségre, és hiteles kapcsolatot alakítasz ki az influencerekkel, márkád a legnagyobb sikert fogja elérni.
Forrás: LinkedIn