B2B trendek Mik a leghatékonyabb B2B tartalommarketing trendek 2023-ban?
A folyamatosan változó digitális környezet sokszor megnehezíti a legújabb trendek követését, viszont ahhoz, hogy elérjük a kitűzött célokat elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a legújabb változásokkal, melyek a marketing stratégiánkat építhetik.
-
Kulcsfontosságú a személyre szabott tartalom
A személyre szabott tartalom létrehozásához elsőként szegmentálni kell a közönségét, adatokat kell gyűjteni és elemezni, valamint dinamikus tartalom gyártásra használt eszközöket kell alkalmazni, tesztelni és optimalizálni a tartalmakat.
A személyre szabott tartalom segíthet a bizalom, hűség és konverzió növelésében.
Nélkülözhetetlen eleme a digitális tartalomgyártásnak az, hogy olyan tartalmakat hozzon létre a vállalat, amely releváns, jól időzített és a célközönség egyedi igényeihez és és preferenciájához igazodik.
-
Interaktív tartalom létrehozása
Habár sokféle módon fel lehet kelteni a felhasználók figyelmét, de ami egyre nagyobb népszerűségnek örvend a content marketing területén, az a felhasználók interaktív bevonása. Ez alatt bármely olyan tartalmat értjük, amiben a felhasználó aktívan részt vesz, interakcióba kerül vele vagy cselekvésre inti. Ezekre példák a kvízek, kérdőívek, infografikák, videók vagy webináriumok. Az interaktív tartalom létrehozásához meg ki kell alakítani egy megnyerő felhasználói élményt, kiválasztani ennek a megfelelő formáját és módját, végül pedig folyamatosan mérni az eredményeket.
-
Videós tartalmak
Ez valóban nem egy új trend, viszont meglepődnénk mennyi mindent befolyásol egy rövid image videó készítése vagy promo-video bemutatása. Amellett, hogy segít bemutatni a termékeket vagy szolgáltatásokat, hozzájárul a hitelesség és bizalom építéshez is. A videós tartalom segít növelni az elérések számát, megjelenészámot, valamit a SEO rangsorban elfoglalt helyet is. Mindenhez egy tervezett és kidolgozott üzenet szükséges, magas minőségű videók gyártása és annak elérése, hogy több platformon is jelen legyen az adott hirdetés.
-
Felhasználó által generált tartalom (User- generated content)
Az UGC növelheti a márkaismertséget, a hírnevet és a konverziókat is. Az UGC létrehozásához arra kell ösztönözni az ügyfeleket, hogy osszák meg tapasztalataikat, történeteiket és visszajelzéseiket. Ezek mellett, ösztönzőket és jutalmakat kell biztosítani, később pedig legjobb UGC-ket össze kell válogatni és meg kell jelenítenie.
A felhasználó által generált tartalom (UGC) minden olyan tartalom, amelyet az ügyfelek, felhasználók vagy rajongók hoznak létre. A UGC magában foglalhat értékeléseket, ajánlásokat, esettanulmányokat, közösségi média posztokat, videókat és képeket, valamint segíthet a társadalmi bizonyítás, a szájról-szájra terjedés és az érdekérvényesítés erejének kihasználásában.
Forrás: LinkedIn