B2B trendek Mik a leghatékonyabb B2B tartalommarketing trendek 2023-ban?

A folyamatosan változó digitális környezet sokszor megnehezíti a legújabb trendek követését, viszont ahhoz, hogy elérjük a kitűzött célokat elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a legújabb változásokkal, melyek a marketing stratégiánkat építhetik. 

  1. Kulcsfontosságú a személyre szabott tartalom

 

A személyre szabott tartalom létrehozásához elsőként szegmentálni kell a közönségét, adatokat kell gyűjteni és elemezni, valamint dinamikus tartalom gyártásra használt eszközöket kell alkalmazni, tesztelni és optimalizálni a tartalmakat. 

A személyre szabott tartalom segíthet a bizalom, hűség és konverzió növelésében.

Nélkülözhetetlen eleme a digitális tartalomgyártásnak az, hogy olyan tartalmakat hozzon létre a vállalat, amely releváns, jól időzített és a célközönség egyedi igényeihez és és preferenciájához igazodik. 

 

  1. Interaktív tartalom létrehozása 

 

Habár sokféle módon fel lehet kelteni a felhasználók figyelmét, de ami egyre nagyobb népszerűségnek örvend a content marketing területén, az a felhasználók interaktív bevonása. Ez alatt bármely olyan tartalmat értjük, amiben a felhasználó aktívan részt vesz, interakcióba kerül vele vagy cselekvésre inti. Ezekre példák a kvízek, kérdőívek, infografikák, videók vagy webináriumok. Az interaktív tartalom létrehozásához meg ki kell alakítani egy megnyerő felhasználói élményt, kiválasztani ennek a megfelelő formáját és módját, végül pedig folyamatosan mérni az eredményeket.

 

  1. Videós tartalmak

Ez valóban nem egy új trend, viszont meglepődnénk mennyi mindent befolyásol egy rövid image videó készítése vagy promo-video bemutatása. Amellett, hogy segít bemutatni a termékeket vagy szolgáltatásokat, hozzájárul a hitelesség és bizalom építéshez is. A videós tartalom segít növelni az elérések számát, megjelenészámot, valamit a SEO rangsorban elfoglalt helyet is. Mindenhez egy tervezett és kidolgozott üzenet szükséges, magas minőségű videók gyártása és annak elérése, hogy több platformon is jelen legyen az adott hirdetés. 

 

  1. Felhasználó által generált tartalom (User- generated content)

Az UGC növelheti a márkaismertséget, a hírnevet és a konverziókat is. Az UGC létrehozásához arra kell ösztönözni az ügyfeleket, hogy osszák meg tapasztalataikat, történeteiket és visszajelzéseiket. Ezek mellett, ösztönzőket és jutalmakat kell biztosítani, később pedig legjobb UGC-ket össze kell válogatni és meg kell jelenítenie.

A felhasználó által generált tartalom (UGC) minden olyan tartalom, amelyet az ügyfelek, felhasználók vagy rajongók hoznak létre. A UGC magában foglalhat értékeléseket, ajánlásokat, esettanulmányokat, közösségi média posztokat, videókat és képeket, valamint segíthet a társadalmi bizonyítás, a szájról-szájra terjedés és az érdekérvényesítés erejének kihasználásában. 

 

Forrás: LinkedIn