Blog tippek Milyen hosszúnak kellene lennie a blogodnak?
Unpopular opinion: Szerintem az emberek a tartalomkészítés során túlságosan aggódnak a szószám miatt.
Elkészíthetsz egy 10 000 szavas cikket, de ha a tartalom és a minőség rossz, akkor a cikk nem érdemli meg, hogy jó rangsort kapjon... Vesztettél.
Na de lássuk mi is a helyzet:
A rövidebb cikkeknek jobb a rangsora, mint valaha. Ez részben a közelmúltbeli algoritmus-frissítéseknek köszönhető, de a tartalomfogyasztás módjának változásai miatt is (itt egy dologra utalok…khm..TikTok). Az ideális hosszúság is jelentősen változik az egyes iparágak között, ezért ne bízzon az olyan cikkekben, amelyek egyetlen átfogó választ adnak.
Hogyan fejlődött az ideális szószám:
Ryan Velez, Sr. Content Production Lead az NP Digital-nál, bemutatja, hogyan változott a szószám az idők során:
"Az ideális bloghossz mindig is változott az idők során. A 750 szavas tartalmak után a dolgok sokkal terjedelmesebbé, 2500 szavasra bővültek. Most, hogy az AI által generált tartalmak hulláma elárasztja az internetet, a szószám nem garantálja ugyanolyan mértékben a minőséget. Ezt kombinálva a "TikTok-effektussal", az ideális tartalom mérete most kisebb, és gyorsabban a lényegre tér. Gondolj 1500-2000 szóra."
Ahogy a tartalommarketing egyre népszerűbbé vált, és a SERP-k egyre versenyképesebbé váltak, a cikkek sokkal terjedelmesebbek lettek. Ha ehhez hozzáadjuk a linképítési technikákat, mint például a SEO skyscraper, akkor nem volt ritka, hogy a blogbejegyzések meghaladták a 3000 szót.
A HubSpot 2019-ben megállapította, hogy az ideális blogbejegyzés hossza 2100 és 2400 szó között van. 2022-ben a Semrush megállapította, hogy a 3000 szónál több szót tartalmazó cikkek 138 százalékkal több keresési forgalmat kapnak.
-
Ma a blogok 77 százalékkal hosszabbak, mint 10 évvel ezelőtt, az átlagos szócikkek száma minden iparágban 1427 szó.
Hosszú formátumú vs. rövid formátumú tartalom
Először is, olyan mélységgel fed le egy témát, ami egy rövidebb bejegyzéssel egyszerűen lehetetlen. Ezért a hosszú formátum a magasabb minőség érzékelését kelti.
Másodszor, tökéletes a szkenneléshez. Nézd… a legtöbb ember nem olvassa el a tartalmat szóról szóra. Egyszerűen csak fűnyírószerűen végigfutják az oldalt. A címsorok, alcímek, felsorolás pontok és más, a hosszú formátumú tartalmakban gyakori elemek megkönnyítik ezt.
Harmadszor, a nagy szószámú tartalmak létrehozása olyan sikerélményt hagy a szerzőben, ami nem jön elő, ha 500 szavas cikkeket ír. De az idők változnak. A felhasználók egyre inkább beleszeretnek a rövid formátumú tartalmakba. Részben ez az oka annak, hogy az amerikai felnőttek naponta majdnem egy órát töltenek a TikTok-on.
Az üzleti videók 60 százaléka két percnél rövidebb. Ha ezeket a statisztikákat azzal a ténnyel párosítjuk, hogy a felnőttek fele úgy véli, hogy a figyelem egyre rövidebb, nem nehéz belátni, hogy a fogyasztók miért helyeznek nagyobb hangsúlyt és miért bíznak a tömör cikkekben, amelyek gyorsan válaszolnak a kérdéseikre.
Blogbejegyzések ideális szószáma
Az ideális bloghossz iparáganként jelentősen eltérhet, aminek számos oka lehet, kezdve a témáktól a célközönségig, amelyet kiszolgálnak.
Merüljünk el a bloghossz különböző lehetőségeiben és azok teljesítményében:
Rövid formátum: Kevesebb, mint 1000 szó
Hamarosan sokkal több ilyen hosszúságú blogbejegyzéssel fogsz találkozni. Az 1000 szónál rövidebb posztok már most is gyakoriak több iparágban - ezt még lentebb kifejtem -, és a rövidebb posztok még népszerűbbek lesznek, mivel az ügyfelek az iparágak minden területén gyors és lényegre törő tartalmakat követelnek.
Bárki, aki technológiai weboldalakat olvas, ismeri ezt a fajta tömör poszt típust. A vezető tech blogok nagy része híroldal, amelyek alkalmasak az AMP-töltésű tartalomra és a könnyen emészthető rövidítésekre.
Ha megnézzük a TechCrunch legtöbb tartalmát, észrevehetjük, hogy a cikkek többsége nem hosszadalmas. Ezek meglehetősen rövid kommentárok egy termékről, technológiai fejlesztésről vagy eseményről.
A divat egy másik iparág, ahol a rövid posztok trendibbek. A divat olvasóit nem annyira a miért, mint inkább a mi érdekli. Nem fog sok olyan cikket találni, amely egy trend történetét írja le, vagy a ruhadarabok készítésének áttekintését. Amit viszont találni fog, az több ezer cikk, amely elmagyarázza, hogy melyik divattervek a menők, és hogyan lehet őket újraalkotni.
Ugyanez vonatkozik a toborzásra is.
Az álláskereső embereknek nincs idejük több ezer szó elolvasására. Olyan válaszokra van szükségük, amelyek segítenek nekik gyorsan új állást találni. Az olvasóknak a “húsra” van szükségük. Nem a “zsírt” akarják. Valójában sok témát alig 900-1000 szóval is megfelelően le lehet fedni.
A blogtémák kiválasztásakor és az egyes témákhoz írandó tartalom mennyiségének meghatározásakor tartsa szem előtt a célközönségét. Ha tudja, hogy az igényeiket 1000-nél kevesebbel is ki lehet elégíteni, ne pazarolja az idejüket bőséggel.
Közepes hosszúságú: 1,000-2,000 Szó
Ez a blogbejegyzések történelmi csúcspontja, és még mindig ez a leggyakoribb cikkhossz a különféle iparágakban, például a kiskereskedelemben, a gyártásban, a marketingben, az élelmiszeriparban és az utazásban.
Nincs szükség közel 2000 szóra ahhoz, hogy elmagyarázzunk egy terméket. Amire viszont szükség van, az a képi világ. Mert bár a képek mindenhol fontosak, a kiskereskedelmi cikkeknél abszolút kritikusak.
Biztosan állíthatom, hogy bár a hosszú formátumú tartalom hatékony lehet, csak bizonyos témák esetében van értelme. A közönségének valószínűleg nincs ideje egy hosszúra nyúlt blogbejegyzésre, és valószínűleg amúgy sem olvassa el az egészet. Térjen rá gyorsan a fő pontokra.
Ez jól ismert kihívás az élelmiszeriparban tevékenykedő bloggerek számára, akiknek óvatos egyensúlyt kell teremteniük aközött, hogy elegendő tartalmat hozzanak létre ahhoz, hogy egy versenyképes térben rangsoroljanak, és tömör válaszokat adjanak a felhasználók kérdéseire.
Nem akarok 2000 szót elolvasni, mielőtt eljutnék a lasagne receptjéhez, de a Google nem rangsorolja a 250 szavas recepteket.
Ezért gondolom, hogy egy közepes hosszúságú poszt tökéletes. Ez elég teret ad az étel bloggereknek ahhoz, hogy releváns főzési tippeket vagy a legjobb alapanyagok megtalálására vonatkozó tanácsokat adjanak, miközben biztosítja, hogy az olvasók gyorsan eljuthatnak a cikk azon részéhez, amely őket érdekli.
A közönségének valószínűleg nincs ideje egy hosszú blogbejegyzésre, és valószínűleg amúgy sem fogja elolvasni az egészet. Térjen rá gyorsan a főbb pontokra. Ez jól ismert kihívás az élelmiszeriparban tevékenykedő bloggerek számára, akiknek óvatosan kell egyensúlyt teremteniük aközött, hogy elegendő tartalmat hozzanak létre ahhoz, hogy a versenyszférában rangsoroljanak, és tömör válaszokat adjanak a felhasználók kérdéseire.
Mi az ideális hossza egy blogbejegyzésnek?
Egy blogbejegyzés ideális hossza a témától, a célközönségtől és a tartalom céljától függően változik. Általános irányelvként azonban elmondható, hogy egy blogbejegyzésnek 1000 és 2000 szó között kell lennie.
Ez nem jelenti azt, hogy egyes cikkek ne lehetnének rövidebbek vagy hosszabbak. Szilárdan hiszem, hogy a cikkek a közeljövőben egyre rövidebbek lesznek, így ha 1000 szónál kevesebb szóval is értéket tudsz nyújtani a közönségednek, akkor rajta!
Következtetés
Mint láthatod, a hosszabb tartalom természetesen nem a minden és mindennek a teteje. Ez sokkal árnyaltabb ennél.
Egyes iparágak, mint például a pénzügy és az értékesítés, olyan témákkal foglalkoznak, amelyeknek jót tesz az alapos kutatás és az átgondolt elbeszélés. Mások, mint például a divat, olyan közönséget céloznak meg, akiknek fontosabb a lényegre térés, mint egy jó történet elolvasása.
Az én tanácsom? Koncentrálj inkább a kiváló minőségű tartalom létrehozására és hatékony népszerűsítésére, mint arra, hogy minél többet írj. Ha mindkettőt megteszed, akkor jó esélye lesz arra, hogy urald az iparági rangsorokat.
Repost- Forrás: https://neilpatel.com/blog/long-blog-articles